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Break Periods For Single-Stand ATOS/Pauses des employés ATOS en poste autonome


Break Periods For Single-Stand ATOS


On March 18, 2020, I informed you that until such time as the HIRA is complete or a decision is reached by ESDC on an exemption, ATOS employees that are standalone on a shift who are unable to take an uninterrupted thirty (30) minute break during each period of five (5) consecutive hours worked, will receive a payment of twenty dollars ($20) for each missed occurrence.


NAV CANADA has obtained information regarding the scope of application of s. 169.1 (breaks) of the CLC and provided it to CANSA. ATOS (referred to as “Air Traffic Controller Assistant”) are conclusively named within the schedule of exempt occupations. Therefore, the mandatory break requirements outlined in the September 2019 amendments to the CLC do not apply to ATOS employees.


You can find the information on who is exempt here and the list of jobs that fall under NOC (National Occupational Classification) 2272 here.


Nav Canada has served notice that effective March 1, 2021, the agreement allowing for a premium of twenty dollars ($20) for each missed break will cease.


Breaks will still be applied as per the Collective Agreement:


29.02

(a) NAV CANADA will provide employees with two (2) paid relief breaks

of fifteen (15) minutes duration for each shift.

(b) NAV CANADA will provide a thirty (30) minute paid meal break

during every five (5) consecutive hours of work throughout the

employee’s shift. Where operational requirements do not permit a

meal break, the employee will remain at work and eat on the job.


In Solidarity,



James Walker

President CANSA/Unifor 1016

C: (204) 558-5016


 

Pauses des employés ATOS en poste autonome


Le 18 mars 2020, je vous ai communiqué l’information suivante: Jusqu’à ce que la détermination des dangers et évaluation des risques (DDER) soit terminée ou qu’EDSC ait pris une décision quant à une exemption, les employés ATOS en poste autonome qui ne sont pas en mesure de prendre une pause ininterrompue de trente (30) minutes à chaque période de cinq (5) heures de travail consécutives recevront un paiement de vingt dollars (20 $) pour chaque occurrence manquée.


NAV CANADA a obtenu des informations concernant la portée de l'article 169.1 (Pause) du Code canadien du travail(CCT) et les a transmises à l’ASNAC. Les ATOS (appelés « contrôleurs adjoints/contrôleuses adjointes de la circulation aérienne ») sont nommés de façon concluante dans la liste des professions exemptées. Par conséquent, les exigences relatives aux pauses obligatoires énoncées dans les modifications du CCT de septembre 2019 ne s'appliquent pas aux ATOS.


L’information sur les appellations d’emploi exemptées figure ici et la liste de la catégorie 2272 de la Classification nationale des professions (CNP) figure ici.


Nav Canada nous avisés qu’à compter du 1er mars 2021, la prime convenue de vingt dollars (20 $) pour chaque pause manquée prendra fin.


Les pauses continueront de s’appliquer comme le prévoit la convention collective :


29.02

a) NAV CANADA accordera aux employés deux (2) pauses détente rémunérées de quinze (15) minutes pour chaque quart de travail.

b) NAV CANADA accordera une pause repas rémunérée de trente (30) minutes pour chaque période de cinq (5) heures de travail consécutives pendant le quart de travail de l’employé. Lorsque les nécessités du service ne permettent pas de pause repas, l’employé demeurera au travail pendant son repas.


Solidairement,



James Walker

Président, ASNAC, section locale 1016 d’Unifor

Cell. : (204) 558-5016

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